Sterowanie
Sterowanie duszkiem (nietoperzem) za pomocą myszki.
Do tego zadania musisz wybrać duszka o grafice nietoperza „Bat”.
Gdy umieścisz te dwa skrypty w jednym duszku, po kliknięciu w Zieloną flagę nasz nietoperz będzie podążał za kursorem myszki jednocześnie machając skrzydłami.
Zadanie:
Dodaj kolejnego duszka. Wykorzystując powyższy skrypt spraw, aby drugi duszek, którego wybrałeś, gonił naszego nietoperza.
odp:
Różnica w skrypcie będzie polegała na zmianie elementu kierunku.
Dzięki temu nowy duszek nie będzie podążał za kursorem, tylko za naszym nietoperzem.
W ten sposób będziesz bawił się w berka.
Strzelanie pociskiem
Aby wystrzelić pocisk np. z armaty potrzebujemy dwa „duszki” (Armatę i pociska)
Ustawiamy armatę na środku ekranu, i tworzymy dla niej skrypt.
Dzięki temu skryptowi nasze działo będzie obracało się w kierunku wskaźnika myszy. Dzięki temu będziemy sterowali armatą za pomocą myszki.
Następnie w duszku pocisk należy umieścić następujący skrypt:
Rozmiar pocisku został ustawiony na 30%, aby nie był większy niż armata.
Następnie pocisk zostaje ukryty, bo nie może być widoczny gdy nim nie strzelamy.
Jeśli naciśniemy myszkę, pocisk wyleci z armaty w kierunku myszki, gdy doleci do krawędzi ekrany to zniknie i znów zostanie ukryty.
Pamiętaj że pętla „powtarzaj aż.” musi być umieszczona w warunku jeżeli! Pętla ta zakończy się, gdy pocisk dotknie krawędzi ekranu.
Wskazówka:
Zwróć uwagę że pętla „Powtarzaj” jest włożona w warunek „Jeżeli” a „Jeżeli” w pętlę „Zawszę”
Wróg atakujący czołg
Poniższy skrypt utworzy żołnierza, który będzie podążał do czołga na środku ekranu, dodatkowo wyjdzie z losowej pozycji na prawej krawędzi (pozycja x = 240 krawędź ekranu, pozycja y = losuje od -180 do 180). Lecz najpierw musisz namalować tego duszka i w nim umieścić podany obok skrypt. Kliknij aby powiększyć.
Losowanie – tablica liczbowa
Tablica składa się z okrągłej tarczy z liczbami (duszek 1) oraz ze wskazówki (duszek 2)
W duszku 2 umieszczamy poniższy skrypt, który spowoduje losowe obroty wskazówki.
Pamiętaj, aby wskazówka była umieszczona na środku tarczy.
Wskazówka:
Dwie pętle „Powtarzaj” są umieszczone jedna pod drugą w warunku „Jeżeli”!
Sylwestrowe fajerwerki
Ten skrypt utworzy animację lecących do góry i wybuchających fajerwerków.
Aby wszystko dobrze zadziałało najpierw musisz utworzyć dużo kostiumów, które tworzą animację wybuchu petardy.
Im ich będzie więcej tym efekt będzie ładniejszy
Schemat działania skryptu:
Program ukrywa oryginał i klonuje go 10 razy
Następnie klony są umieszczane na pozycji x=0 i y=-170, czyli środek na dole ekranu.
Po czym element „leci do pozycji losowanej dla x i 130 dla pozycji y co sprawi że petardy będą leciały w różne miejsca na wysokości y = 130
Następnie nastąpi zmiana kostiumu w tym przypadku 5 razy, jeśli będziesz miał 10 kostiumów to zmiana kostiumu musi nastąpić 9 razy. Całość jest w pętli zawsze, aby fajerwerki wybuchały cały czas.