Wycieczka do Łodzi

28 maja 2024 o godz. 6:00 klasy IV-VII wraz ze swymi wychowawcami wyruszyły na wycieczkę do Łodzi. Mimo wczesnej pory zbiórki na twarzach wycieczkowiczów malowały się senne uśmiechy, a w powietrzu czuć było ekscytację na zbliżającą się podróż.

Droga przebiegła nam pomyślnie i bezpiecznie, a w stolicy województwa łódzkiego zameldowaliśmy się po godz. 10:00. Swoje zwiedzanie rozpoczęliśmy od EC1 Łódź – Miasto Kultury. Najpierw odwiedziliśmy Centrum Nauki i Techniki EC1, gdzie mieliśmy unikatową możliwość zdobywania wiedzy m.in. na temat przetwarzania energii, dzięki zachowaniu części dawnych instalacji i urządzeń elektrowni oraz połączeniu ich z nowoczesnymi formami prezentacji. Następnie odbyliśmy fascynującą podróż po początkach ery kosmicznej (historia podboju Kosmosu) w pobliskim Planetarium. Na koniec zjedliśmy smaczny obiad i wyruszyliśmy w podróż do drugiego punktu naszej wyprawy.

Kolejnym punktem było Orientarium Łódź, czyli najnowocześniejszy w Europie pawilon poświęcony faunie i florze Azji Południowo Wschodniej. Mieliśmy także możliwość przespacerować się po łódzkim ZOO – każdy z nas mógł podglądać życie swoich ulubionych zwierzaków.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy „obowiązkowy” punkt każdej wycieczki, czyli McDonalda!

W bramach szkoły stanęliśmy po godzinie 22, więc tę wycieczkę na pewno możemy zaliczyć nie tylko do udanych, ale także wyczerpujących. Mimo to przyjechaliśmy ze śpiewem na ustach i masą opowieści dla swoich najbliższych.

Dziękujemy Radzie Rodziców za dofinansowanie naszego wyjazdu, a opiekunom (Patrycji Luboch, Mirosławie Woźniak, Łukaszowi Jurkowi i Bartłomiejowi Jasiówce) za dbanie o bezpieczeństwo uczniów podczas wycieczki.